مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 19:252023-07-20اقتصادي

کاهش مصرف آب کشاورزی در خراسان جنوبی با تغییر الگوی کشت


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: آمارها نشان می دهد مصرف آب کشاورزی استان در سال 1392 یک میلیارد و 263 میلیون مترمکعب بود و اکنون به 787 میلیون مترمکعب رسیده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: آمارها نشان می دهد مصرف آب کشاورزی استان در سال 1392 یک میلیارد و 263 میلیون مترمکعب بود و اکنون به 787 میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مهدی جعفری، امروز پنجشنبه 29 تیر در تشریح این خبر اظهار کرد: استفاده از سامانه های نوین آبیاری و تغییر الگوی کشت خراسان جنوبی این موفقیت را رقم زده است.

وی با اشاره به خشکسالی های چندین ساله در منطقه بیان کرد: الگوی کشت استان متناسب با شرایط اقلیمی موجود ابلاغ شده و اقدامات اجرایی متناسب با این الگو انجام می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بدیهی است در استانی مانند خراسان جنوبی، اجرای طرح الگوی کشت متناسب با شرایط اقلیمی می تواند در مهار اثرات نامطلوب بخش کشاورزی به خوبی نقش ایفا کند و می طلبد بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با توسعه صنعت گلخانه ای بازدهی مصرف آب و تولید را بالا ببریم تا بتوانیم حداکثر بهره وری را داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف آب کشاورزی در خراسان جنوبی با تغییر الگوی کشت

کاهش مصرف آب کشاورزی در خراسان جنوبی با تغییر الگوی کشت