مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 16:302023-07-09فرهنگي

رهاورد جشنواره سیمرغ حمایت از کسب وکار بومی در منطقه توس خواهد بود


حمایت و راه اندازی کسب وکار خانگی و بومی در منطقه توس برای تولید انبوه و فروش آثار منتخب جشنواره سیمرغ پس از اختتامیه رقم خواهد خورد.

- ایسنا/خراسان رضوی دبیر جشنواره سیمرغ گفت: حمایت و راه اندازی کسب وکار خانگی و بومی در منطقه توس برای تولید انبوه و فروش آثار منتخب جشنواره سیمرغ پس از اختتامیه رقم خواهد خورد.

سلمان آل حسن امروز 18 تیرماه، در نشست خبری فراخوان جشنواره سیمرغ ، اظهار کرد: چرایی برگزاری جشنواره سیمرغ به این دلیل است که در بازدید از بازارهای اطراف آرامگاه فروسی مشاهده شد که هیچ کالایی که با شاهنامه و ادبیات فارسی منطبق باشد، وجود ندارد.

در واقع هیچ نماد و سوغاتی که متناسب با شاهنامه باشد وجود ندارد که همین مسئله برایمان ایجاد دغدغه کرد.

وی اضافه کرد: در راستای الگوسازی ایرانی از شخصیت های شاهنامه برای نسل کودک و نوجوان، ایجاد یادگاری بومی از منطقه گردشگری توس و رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساکنان منطقه توس این اقدام صورت گرفت و توانستیم جشنواره طراحی و ساخت عروسک از شخصیت های شاهنامه را در قالب جشنواره سیمرغ برگزار کنیم.

آل حسن ادامه داد: در مسیر برگزاری این جشنواره خانه هنرمندان شهرداری مشهد، حوزه هنری انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش خراسان رضوی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، کانون پرورش فکری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاورد جشنواره سیمرغ حمایت از کسب وکار بومی در منطقه توس خواهد بود

رهاورد جشنواره سیمرغ حمایت از کسب وکار بومی در منطقه توس خواهد بود