مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 12:102023-07-02بين الملل

این آثار تاریخی اخیرا به خانه خود بازگشته اند


از سال 84 تاکنون 3 هزار اثر تاریخی مسروقه به ایران بازگردانده شدند و آخرین اثر هم، سنگ نگاره مرد ساسانی بود که هفتم تیرماه به سلامت به ایران رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه گردشگری خبرگزاری فارس، این روزها یک خبر خوشحال کننده در صدر اخبار مربوط به حوزه میراث فرهنگی نشسته است؛ مسترد شدن سنگ نگاره ساسانی از کشور انگلیس.

با اینکه زمان دقیق خروج این سنگ نگاره از کشور مشخص نیست اما کارشناسان می گویند این سنگ نگاره در یکی از سالهای جنگ تحمیلی از کشور خارج شده و به کشورهای عربی از جمله امارات رفته است.

اما 8سال پیش بود که خبر رسید مرد ساسانی در یکی از فرودگاه های شهر لندن دیده شده و توسط ماموران کشف و ضبظ شده است.

از آن سال تاکنون پیگیری ها برای مسترد شدن این سنگ نگاره آغاز شد و بالاخره صبح هفتم تیرماه 1402 مرد ساسانی به سلامت به ایران رسید.

در خبرهای مسرت بخشی که از بازگشت این سنگ نگاره مطرح می شد، این نقل هم مطرح شد که مرد ساسانی سی امین اثری بود که در دولت سیزدهم با تلاش مسئولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه به کشور بازگردانده شد.

اما 29اثر دیگر چه بودند، در کدام کشور بودند و چه طور به ایران بازگردانده شدند؟   مذاکره با نوادگان شارل دوگل فروردین ماه 1401 که میراث فرهنگی یک رویداد بزرگ را با نمایش در موزه ملی جشن گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این آثار تاریخی اخیرا به خانه خود بازگشته اند

این آثار تاریخی اخیرا به خانه خود بازگشته اند