مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-08بين الملل

چرا واشنگتن به اوکراین بمب خوشه ای می دهد؟آیا این اقدام مصداق جنایت جنگی نیست؟


ایالات متحده تصمیم گرفته است که مهمات خوشه ای را به اوکراین بفرستد تا به ارتش این کشور کمک کند تا نیروهای روسی مستقر در خط مقدم را عقب براند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از الجزیره، واشنگتن روز جمعه رسما فاش کرد که که کمک های نظامی جدید به اوکراین برای نخستین بار شامل بمب های خوشه ای می شود.

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به این اقدام اعلام کرد که دادن بمب های خوشه ای به اوکراین اقدامی یاس آمیز توسط آمریکاست و با این کار بشریت را به جنگ جهانی جدید نزدیک می کند.

پیش از این آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا با ارائه کمک های نظامی بیشتر به ارزش 800میلیون دلار موافقت کرد و این کمک ها شامل سلاح ها و تجهیزات جدید می شود.

در همین حال یکی از مسئولان آمریکایی در پنتاگون نیز گفت که کمک های جدید شامل مهماتی مانند گلوله های توپ عیار 155 و 105 میلیمتر می شود.

یک مسئول آمریکایی نیز به الجزیره گفت که بسته جدید کمک ها به اوکراین باعث می شود که مجموع کمک های آمریکا به اوکراین به 41 میلیارد دلار رسیده است این کمک ها شامل زره پوش های برادلی و خودروهای استرایکر نیز می شود.

همزمان با آن وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که به اوکراین بمب های خوشه ای می دهد و سخنگوی پنتاگون تأکید کرد که کی یف تعهد داده است که استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا واشنگتن به اوکراین بمب خوشه ای می دهد؟آیا این اقدام مصداق جنایت جنگی نیست؟

چرا واشنگتن به اوکراین بمب خوشه ای می دهد؟آیا این اقدام مصداق جنایت جنگی نیست؟