مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 11:102023-06-27دانش

کشف یک گونه ماهی 12 میلیون ساله توسط نخبه گیلانی


دکتر سیدحامد موسوی ثابت استاد گروه شیلات دانشگاه گیلان به کمک محققانی از ترکیه و آلمان موفق شد یک گونه ماهی 12 میلیون ساله زنده را در رودخانه های ایران کشف کند.

- به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دکتر سیدحامد موسوی ثابت، عضو هیأت علمی گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان و سرپرست یک گروه تحقیقاتی ایرانی، آلمانی و ترکیه ای با همراهی دیگر محققان، موفق شد یک گونه ماهی 12 میلیون ساله زنده را کشف کند که به یاد قربانیان سلاح های شیمیایی و با نزدیک شدن به هشت تیر روز ملی مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی به نام رضا نامگذاری شد.

این تحقیقات در مدت 6 سال بر روی ماهیان گلچراغ یا دکترفیش در حوضه آبریز رودخانه دجله در کشور های ایران، ترکیه و عراق انجام و نتایج این طرح پژوهشی بین المللی در قالب یک مقاله با کشف یک گونه ناشناخته از این گروه ماهیان منتشر شد.

دکتر سید حامد موسوی ثابت سرپرست این تحقیق مشترک در این باره اظهار کرد: این طرح تحقیقاتی با همکاری دکتر سهیل ایگدری از دانشگاه تهران، دکتر مریم صائمی از دانشگاه گیلان، دکتر جنید کایا از یکی از دانشگاه های ترکیه، و دکتر یورگ فرایهوف ماهی شناس موزه تاریخ طبیعی برلین انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک گونه ماهی 12 میلیون ساله توسط نخبه گیلانی

کشف یک گونه ماهی 12 میلیون ساله توسط نخبه گیلانی