مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 09:202023-07-13اقتصادي

صندوق درآمد از خانه های خالی، تقریبا خالی!


اخذ مالیات از خانه های خالی یکی از منابع درآمدی دولت است اما تاکنون عایدی چشم گیری در پی نداشته و شناسایی این خانه ها همچنان با چالش هایی مواجه است.

- اخذ مالیات از خانه های خالی یکی از منابع درآمدی دولت است اما تاکنون عایدی چشم گیری در پی نداشته و شناسایی این خانه ها همچنان با چالش هایی مواجه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس قانون مالیات خانه های خالی، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر بیش از 120 روز خالی از سکنه باشد، مشمول مالیات می شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور، ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل 12 برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل 18 برابر مالیات متعلقه خواهد شد.

وظیفه شناسایی خانه های خالی بر عهده وزارت راه و شهرسازی از طریق سامانه املاک و اسکان گذاشته شده است که این وزارتخانه با راه اندازی سامانه املاک و اسکان نسبت به ثبت اطلاعات سکونتی افراد اقدام کرد و کسانی که در مهلت تعیین شده نتوانستند این اطلاعات را ثبت کنند، خانه آن ها به عنوان خاله خالی به سازمان امور مالیاتی از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی شد.

به طور کلی در فاز نخست حدود 515 هزار واحد خالی شناسایی شده بود که تعداد آن بعد از اصلاح و پالایش کمتر شد؛ در این را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صندوق درآمد از خانه های خالی، تقریبا خالی!

صندوق درآمد از خانه های خالی، تقریبا خالی!