مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 14:102023-07-14اقتصادي

گرمایش جهانی در سال های آینده تشدید می شود


استاد دانشگاه خوارزمی تهران با بیان اینکه گرمایش جهانی یک واقعیت اجتناب ناپذیر است و سال به سال شدیدتر خواهد شد،گفت: لازم است برای مقابله با پدیده گرمایش جهانی مصرف سوخت های فسیلی حداقل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، سازمان جهانی هواشناسی در تازه ترین گزارش های خود پیش بینی کرده است که در 5 سال آینده گرم ترین دوران طول تاریخ جهان به ثبت می رسد و جهان با شرایط نگران کننده ای به لحاظ آب و هوایی رو به رو خواهد شد؛ وضعیتی که تحت تأثیر روند افزایش تولید گازهای گلخانه ای و پدیده ال نینیو آغاز شده و روز به روز شرایط بدتری را برای جهان ترسیم می کند.

بر اساس تازه ترین اطلاعات سازمان هواشناسی کشور نیز میانگین افزایش دمای ایران با سرعتی دو برابر روند جهانی پیش می رود و این روند می تواند پیامدهای خسارت باری مانند کاهش نزولات جوی، افزایش مصرف انرژی و افزایش تبخیر در ایران همراه شود.

واقعیتی نگران کننده که اگر نسبت به آن حساسیت لازم میان مردم و مسئولان ایجاد نشود، بیم آن می رود در آینده کشور را در ابعاد مختلف با چالش های جدی رو به رو کند.

بهلول علیجانی ، استاد آب و هواشناسی دانشگاه خوارزمی در ارتباط با افزایش بی سابقه دمای کشور گفت: موج شدید گرمایی که تابستان سال جاری ایجاد شده است، استمرار روند گرمایش جهانی است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرمایش جهانی در سال های آینده تشدید می شود

گرمایش جهانی در سال های آینده تشدید می شود