مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 11:552023-06-27سياسي

300 سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده مسدود شد


طی سه ماهه نخست سال 1402، بیش از 300 سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده حاوی فیشینگ با همکاری پلیس فتا، دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسدود شد.

- رییس پلیس فتا فراجا گفت: طی سه ماهه نخست سال 1402، بیش از 300 سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده حاوی فیشینگ با همکاری پلیس فتا، دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسدود شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص ایمن سازی فضای مجازی و با انجام رصدهای پیش دستانه در سایه تعامل و همکاری سازمانی با دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 300 سر شماره ارسال لینک های آلوده حاوی فیشینگ و بدافزارهای جاسوسی شناسایی و مسدود شد.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: در این راستا، اقدام انتظامی و قضایی علیه مرتکبان در حال اجرا می باشد و تعدادی از این متهمان دستگیر و به جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی افزود: ارسال پیامک حاوی لینک های آلوده و مخرب یکی از ترفندهای مجرمان سایبری بوده و بیش از 90 درصد پیامک های کلاهبرداری مربوط به سوء استفاده از نام و اعتبار ابلاغ الکترونیک قضایی سامانه ثنا می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده مسدود شد

300 سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده مسدود شد