مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:352023-06-25اجتماعي

اغلب پرنده های شکاری برای قاچاق به جنوب کشور صید می شوند


رییس اداره حفاظت محیط زیست کلات گفت: متأسفانه اغلب پرنده های شکاری برای قاچاق به جنوب کشور صید می شوند که در صورت هرگونه مشاهده سریعاً برخورد و پرونده قضایی تشکیل می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره حفاظت محیط زیست کلات گفت: متأسفانه اغلب پرنده های شکاری برای قاچاق به جنوب کشور صید می شوند که در صورت هرگونه مشاهده سریعاً برخورد و پرونده قضایی تشکیل می شود.

مسعود معصوم شاهی در گفت و گو با ایسنا وسعت منطقه حفاظت شده ارس سیستان را 112 هزار هکتار اعلام نمود و عنوان کرد: پلنگ، قوچ و میش، کل و بز، گرگ و پرنده هایی مانند هما، بالابان شاهین، کرکس مصری، کبک تیهو و کبک دری از جمله گونه های شاخص منطقه هستند.

وی با اعلام اینکه محیط بانان نه تنها مدام از منابع آبی بازدید دارند بلکه به صورت مستمر و شبانه روزی در منطقه حضور داشته و در صورت مشاهده هرگونه شکار و صید غیرمجاز برابر قانون به جد با متخلفان برخورد می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کلات با اشاره به تأثیر خشکسالی های چند سال اخیر در حوزه حیات وحش منطقه و اقدامات انجام شده برای تأمین علوفه و آب مورد نیاز خاطرنشان کرد: هرچند دبی آب رودخانه در ارتفاعات منطقه حفاظت شده ارس سیستان کمتر شده اما آن گونه که باید مشکل منابع آبی نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اغلب پرنده های شکاری برای قاچاق به جنوب کشور صید می شوند

اغلب پرنده های شکاری برای قاچاق به جنوب کشور صید می شوند