مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 14:402023-07-18پزشكي

20 تا 30 هزار پرستار بیکار داریم/ کمبود پرستار در بیمارستان ها


رییس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به وجود 20 تا 30 هزار پرستار بیکار در کشور، گفت: در حال حاضر با کمبود بیش از 100 هزار پرستار در مراکز درمانی مواجه هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد میرزابیگی، در برنامه تلویزیونی فرامتن با اشاره به کمبود پرستار در کشور اظهار کرد: شیوع بیماری های نوپدید و بازپدید و مزمن، افزایش جمعیت سالمندان و گسترش تخت های بیمارستانی باعث شده که نیاز بسیار زیادی به نیروهای پرستاری داشته باشیم اما مجوزهای استخدامی متناسب با افزایش تعداد تخت های بیمارستانی و تعداد پرستاران بازنشسته شده صادر نمی شود.

وی افزود: حدود 20 تا 30 هزار پرستار بیکار در کشور داریم و این در حالی است که با کمبود بیش از 100 هزار نفر پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور مواجه هستیم.

میرزابیگی ادامه داد: در ایام در روز پرستار سال 1400 و ریاست جمهوری در دو سال متوالی تأکید کردند که وزارت بهداشت و سازمان امور استخدامی باید این پرستاران را استخدام کنند اما متأسفانه وزارت بهداشت و سازمان امور استخدامی اقدام به جذب پرستاران نکردند.

وی ادامه داد: به دلیل عدم صدور مجوز استخدام و به کارگیری پرستاران، بیمارستان ها و مراکز درمانی متأسفانه به وضع قراردادهای کوتاه مدت رو آورده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 تا 30 هزار پرستار بیکار داریم/ کمبود پرستار در بیمارستان ها

20 تا 30 هزار پرستار بیکار داریم/ کمبود پرستار در بیمارستان ها