مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 14:152023-07-19اقتصادي

2000 اثر فرهنگی و تاریخی در زنجان شناسایی شده است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: 2 هزار اثر فرهنگی و تاریخی در زنجان شناسایی شده که 950 مورد آن ثبت ملی و جهانی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید سعید صفوی، ظهر چهارشنبه در دیدار با سفیر ایران در ترکیه اظهار کرد: 2 هزار اثر فرهنگی در استان زنجان وجود دارد که 950 مورد آن در چهار کلاس به ثبت ملی و جهانی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه چهار عنصر بی نظیر در استان نیز مراحل نهایی ثبت خود را طی می کند، ابراز کرد: از این موارد می توان به مردان نمکی کشف شده از معدن چهرآباد و ژئوپارک جهانی ماهنشان با جاذبه های طبیعی چشم نواز اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان به جاذبه های گردشگری فرهنگی و مذهبی در استان اشاره کرد و گفت: یک پیامبر در استان زنجان و شهرستان خدابنده مدفون است و زنجان بعد از منا دومین قربانگاه جهان اسلام به شمار می رود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در فاصله زمانی یک تا چهار ساعت با 11 استان و بیش از 50 درصد جمعیت کشور ارتباط دارد، یادآور شد: این استان در حوزه صنایع دستی به به عنوان شهر جهانی ملیله انتخاب شده و با توجه به اینکه پایه اصلی این هنرصنعت، نقره است، ارزش افزوده خوبی به همراه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 اثر فرهنگی و تاریخی در زنجان شناسایی شده است

2000 اثر فرهنگی و تاریخی در زنجان شناسایی شده است