مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 09:202023-07-10اجتماعي

‎5 رأس جبیر به پارک ملی دریایی نایبند منقل شد


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پنج رأس جبیر با موفقیت به فنس تکثیر و پرورش جبیر در پارک ملی دریایی نایبند منتقل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از حفاظت محیط زیست استان بوشهر، عبدالرحمن مرادزاده با اشاره به انتقال رأس جبیر به پارک ملی دریایی نایبند اظهار داشت: 2 رأس از این گونه حائز اهمیت شامل یک جفت جبیر توسط مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست استان فارس کشف و ضبط شده بود که پس از هماهنگی های لازم توسط پرسنل اداره کل محیط زیست بوشهر به این پارک ملی منتقل شد.

وی اضافه کرد: سه رأس دیگر نیز شامل 2 رأس جبیر نر و یک رأس جبیر ماده حدود سه سال پیش از متخلفین نگهداری غیر قانونی این وحوش در استان بوشهر کشف و ضبط شده بود که موقتاً در محل مناسب و جداگانه ای در مجاورت محل تکثیر و پرورشی استاندارد سازی شده در بوشکان، با نظارت این اداره کل نگهداری می شد که هم اکنون به زیستگاه نای بند منتقل شدند.

‎ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: مراحل زنده گیری، انتقال که توسط قفس های مخصوص نگهداری و جابجایی بوده است و رهاسازی این جبیرها به صورت کاملاً استاندارد صورت گرفته و قبل از رهاسازی نمونه گیری جهت مطالعات آتی ژنتیکی نیز از آنها به عمل آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‎5 رأس جبیر به پارک ملی دریایی نایبند منقل شد

‎5 رأس جبیر به پارک ملی دریایی نایبند منقل شد