مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 13:302023-07-18سياسي

48 هزار هکتار از زمین های زراعی با آب های نامتعارف کشت می شود


مستند به اظهارات دستگاه های ذی ربط، بیش از 48 هزار هکتار از زمین های زراعی در سطح کشور زیر کشت محصولات کشاورزی است که با آب های نامتعارف کشت و تولید می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی خضریان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) گزارش کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مورد استفاده از آب های آلوده و غیرمتعارف در کشت محصولات کشاورزی را به شرح زیر قرائت کرد: مقدمه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در ابتدای فعالیت خود در مجلس یازدهم برای ساماندهی و رصد و رسیدگی بهتر به مشکلات کشور بر مبنای شکایات واصله، اقدام به تشکیل کارگروه های تخصصی کرد که کارگروه امنیت غذایی از جمله این موارد بود.

پیرو وصول گزارش هایی مبنی بر ادامه استفاده از فاضلاب و آب های آلوده و نامتعارف برای کشت محصولات کشاورزی در استان تهران و برخی استان های کشور که گزارش های اولیه آن در سال 1374 ارائه شده بود، کارگروه امنیت غذایی این موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

پس از آن با تشکیل جلسه کارشناسی اقدامات دستگاه های اجرایی در خصوص مصوبه مورخ 30/ 5/ 1399 هیئت وزیران، مورد رسیدگی دقیق کمیسیون قرار گرفت و مصوباتی در این خصوص به دستگاه ها ابلاغ شد.

با رصد متناوب و مرحله ای پرونده مشخص شد که مصوبات جلسه مذکور و همچنین اجرای مفاد مصوبه هیأت وزیران به درستی صورت نمی پذیرد؛ لذا مجدداً با دعو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

48 هزار هکتار از زمین های زراعی با آب های نامتعارف کشت می شود

48 هزار هکتار از زمین های زراعی با آب های نامتعارف کشت می شود