مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 09:352023-07-15پزشكي

جزییات ابتلای چند نفر به بیماری مالاریا و تب کریمه کنگو در میناب


در ماههای اخیر گزارشی از مبتلا شدن چند نفر در میناب به بیماری مالاریا و تب کریمه کنگو اعلام شد که مراحل درمان آنها انجام شده است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از میناب، تب کریمه کنگو بیماری است که علاوه بر تب شدید می تواند باعث کبودی با خونریزی شدید بینی در اثر بروز اختلالات انعقادی شود، به همین دلیل از آن با عنوان تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (Canean Cargo haemorrhagic fever) نیز یاد می شود کارشناسان برای اولین بار این بیماری را در  منطقه کریمه کشف کردند آنها بعدا در سال 1969 متوجه شدند که منبع اصلی آن منطقه کنگو بوده است .

امروزه محققان آثاری از شیوع تب کریمه کنگو در اروپای شرقی ، اروپای جنوبی ، سراسر دریای مدیترانه، شمال غربی چین ، آسیا ، آفریقا ، خاورمیانه و شبه قاره هند یافته اند.

عامل اصلی ابتلا به این بیماری یک ویروس به شدت واگیردار است که اغلب توسط کنه منتقل می شود در  واقع یک بیماری مشترک میان انسان و حیوان است و آثاری از ابتلا به تب کریمه کنگو در دام یا سگ مشاهده شده است.

همین مساله می تواند باعث انتقال سریع تر این بیماری به انسان در اثر تماس با گوشت آلوده یا حیوانات اهلی و وحشی شود.

    تب کریمه کنگو چگونه گسترش می یابد؟ یکی از سوالاتی که اغلب افراد با آن مواجه هستند این است که آیا تب کریمه کنگو واگیردار است؟ طبق شواهد موجود کنه های ایک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات ابتلای چند نفر به بیماری مالاریا و تب کریمه کنگو در میناب

جزییات ابتلای چند نفر به بیماری مالاریا و تب کریمه کنگو در میناب