مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 11:162023-07-05بين الملل

ابعاد امنیتی هسته ای در منطقه اقیانوس هند و آرام


چین از مشارکت در کنترل تسلیحات دوجانبه با ایالات متحده خودداری می کند و برخلاف فرانسه، بریتانیا، ایالات متحده و حتی روسیه، اطلاعات کل کلاهک های هسته ای خود را اعلام نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، از موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS)، کشورهای حوزه اقیانوس هند و آرام در تلاش هستند تا از رقابت بدون اصول قدرت های جهانی در منطقه خود عبور کنند.

تشخیص سیستم های تسلیحات هسته ای متعارف، به ویژه منطقه ای، به دلیل تأثیر ترکیبی گسترش سریع موشک ها و سایر سامانه های نوآورانه حمل سلاح، رقابت در فناوری های پیشرفته و نوظهور، افزایش رقابت در فضا، برای کشورها دشوار است و تغییرات مادی در موازنه استراتژیک و دکترین های نظامی را با تغییرات تطبیق می دهند.

هر درگیری در منطقه، هر چند کوچک باشد، سایه سنگین ابعاد هسته ای را نیز در بر خواهد داشت و حفظ بازدارندگی در برابر جنگ، به ویژه شروع یک جنگ هسته ای ضرورت یافته است.

افزایش جهانی تنش های هسته ای کره شمالی از طریق توسعه بدون محدودیت تسلیحات و موشک های هسته ای خود و آزمایش های بی وقفه هسته ای همچنان مهم ترین خطر را برای امنیت منطقه شرق آسیا و در نهایت جهان ایجاد می کند.

این کشور دائماً به دنبال رویارویی بوده و ممکن است در نهایت منطقه را درگیر جنگ کند که احتمالا به علت جاماندن خود از تکنولوژی ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد امنیتی هسته ای در منطقه اقیانوس هند و آرام

ابعاد امنیتی هسته ای در منطقه اقیانوس هند و آرام