مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 16:152023-07-09سياسي

ثبت احوال: کسی مجبور به تغییر نام خود نیست


هیچ اجباری در تغییر نام وجود ندارد و صرفا دارندگان اسامی که مغایر ارزش های اسلامی و یا القاب و نام های زننده و مستهجن یا نامناسب هستند - در گذشته این اسامی گذاشته می شد -، - می توانند با مراجعه به سازمان ثبت احوال اسامی خود را تغییر دهند و هیچ اجباری وجود ندارد.

سازمان ثبت احوال کشور در خصوص خبر تغییر اسامی نامتعارف و زننده توضیحاتی ارایه کرد و گفت: عناوین و القاب و نام های زننده و مستهجن مورد پذیرش ثبت احوال قرار نمی گیرد و ممنوع است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ با توجه به انتشار خبری مبنی بر اینکه سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده  که صاحبان برخی نام ها و نام های خانوادگی مانند عبدالعزی، سعید بهزاد، سرتیپ و سلطانعلی باید برای تغییر اسامی خود اقدام کنند، پیگیری خبرنگار ایسنا از روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور نشان داد که هیچ اجباری در تغییر نام وجود ندارد و صرفا دارندگان اسامی که مغایر ارزش های اسلامی و یا القاب و نام های زننده و مستهجن یا نامناسب هستند - در گذشته این اسامی گذاشته می شد -، می توانند با مراجعه به سازمان ثبت احوال اسامی خود را تغییر دهند و هیچ اجباری وجود ندارد.

  در گذشته این اسامی گذاشته می شد اما اکنون انتخاب اسامی که موجب هتک حیثیت و مقدسات اسلامی می گردد و همچنین عناوین و القاب و نام های زننده و مستهجن مورد پذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت احوال: کسی مجبور به تغییر نام خود نیست

ثبت احوال: کسی مجبور به تغییر نام خود نیست