مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 20:052023-07-16سياسي

دارالارشاد اردبیل پرچمدار عزاداری ماه محرم در کشور است


 رییس سازمان هیئات و تشکل های دینی تبلیغات اسلامی کشور گفت: شهر حسینی و دارالارشاد اردبیل الگو و پرچمدار عزاداری ماه محرم در کشور است.

- به گزارش، حجت الاسلام مجید باباخانی عصر یکشنبه در آیین سنتی طشت گذاری در مسجد جامع اردبیل در سخنانی با تکریم حضور گسترده مردم در این آیین دیرینه، اردبیل را مهد سنت های تاریخی عزاداری ماه محرم عنوان کرد و افزود: اردبیل یعنی آرتابیل یعنی شهر مقدس و این قداست به وجود علما و بزرگان دینی برخاسته از این دیار حسینی است.

وی با بیان اینکه همه ما مرهون رشادت ها و معنویت علمای اردبیل هستیم، افزود: علما و بزرگانی از جمله شیخ صفی الدین اردبیلی و فقیه و عارف بزرگ مرحوم آیت الله مقدس اردبیلی از شخصیت های برجسته عالم شیعه در جهان هستند که کشور ایران و بویژه استان اردبیل بر وجود این بزرگان دینی افتخار می کند.

رییس سازمان هیئات و تشکل های دینی تبلیغات اسلامی کشور خاطر نشان کرد: همه کشورهای اطراف ما هویت خودشان را از دست دادند و هم تقسیم شدند هم بی هویت اما کشور ایران هویت ما حفظ کرده و شیعه بودنش حفظ ما شده که یقیناً شیعه بودنمان مرهون دارالارشاد اردبیل است.

حجت الاسلام باباخانی اردبیل را مهد سنت های اصیل و تاریخی عزاداری ماه محرمی عنوان کرد و افزود: اردبیل الگو و پرچم دار آیین های حسینی است در حقیقت ریل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارالارشاد اردبیل پرچمدار عزاداری ماه محرم در کشور است

دارالارشاد اردبیل پرچمدار عزاداری ماه محرم در کشور است