مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 09:102023-07-02پزشكي

عوامل موثر در ابتلا به افسردگی پس از زایمان


تغییرات زیادی در زندگی یک زن پس از زایمان رخ می دهد، نقش جدید مادر بودن، تغییر در رابطه با همسر، خواب ناقص و استرس های مرتبط با مراقبت از نوزاد عواملی هستند که می توانند به افزایش احتمال ابتلا به افسردگی پس از زایمان کمک کنند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک روانشناس خانواده گفت: تغییرات زیادی در زندگی یک زن پس از زایمان رخ می دهد، نقش جدید مادر بودن، تغییر در رابطه با همسر، خواب ناقص و استرس های مرتبط با مراقبت از نوزاد عواملی هستند که می توانند به افزایش احتمال ابتلا به افسردگی پس از زایمان کمک کنند.

زهرا ظفری در گفت وگو با ایسنا درخصوص افسردگی پس از زایمان، اظهار کرد: برخی از مادران بعد از تولد نوزاد، نوع شدید و طولانی مدتی از افسردگی به نام افسردگی بعد از زایمان را تجربه می کنند علائم افسردگی پس زایمان، مشابه به علائم افسردگی در زمان های دیگر است که شامل خلق و خوی پایین، نداشتن انرژی و علاقه برای انجام کارهای روازنه و سایر علایم دیگری است که به مدت حداقل دو هفته طول می کشد.

وی ادامه داد: افسردگی پس از زایمان نشانه نقص، عدم علاقه به نوزاد یا ضعف شخصیتی نیست بلکه تنها یک عارضه ساده زایمان است.

این روانشناس خانواده با اشاره به اینکه تغییرات هورمونی یکی از علت های افسردگی پس از زایمان است، افزود: پس از زایمان، سطح هورمون ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل موثر در ابتلا به افسردگی پس از زایمان

عوامل موثر در ابتلا به افسردگی پس از زایمان