مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 13:102023-07-04اقتصادي

تصفیه خانه فاضلاب و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شد


مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه پیش از ظهر سه شنبه با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، این مدول که بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است، 60 هزار مترمکعب فاضلاب را در شبانه روز تصفیه کرده و پساب بهداشتی ناشی از آن به سمت دریاچه ارومیه روان می شود.

یکی از مزایای اتمام این طرح در حوزه مسائل بهداشتی و زیست محیطی است؛ مزیت دوم اتمام این طرح، احیای دریاچه ارومیه است که با بهره برداری از آن، سالانه 51 میلیون مترمکعب پساب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

این پروژه مهم از سال 1394 آغاز شد و تا سال 1399 به دلیل مشکلات مالی شاهد رکود آن بودیم ولی با سفر رییس جمهور، اعتبارات خوبی برای اجرا و اتمام آن، تخصیص داده شد.

با راه اندازی این مدول، 300 هزار نفر از جمعیت شهر ارومیه تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار گرفتند.

خط انتقال مربوط به پساب تصفیه شده در این تصفیه خانه به طول 11 کیلومتر اجرایی شده و با افتتاح این مدول و خط انتقال، 51 میلیون مترمکعب پساب در سال به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

افق بلندمدت تصفیه خانه ارومیه، چهار فاز بوده که 2 فاز آن در گذشته افتتاح شده و در قالب آن، 400 هزار نفر از جمعیت شهر ارومیه تحت پوشش قرار گرفته و فاز سوم هم امروز به بهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصفیه خانه فاضلاب و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شد

تصفیه خانه فاضلاب و خط انتقال آب به دریاچه ارومیه افتتاح شد