مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 17:302023-07-09سياسي

تدوام جهانی ماندن بافت تاریخی یزد؛ بایدها و نبایدها


بافت تاریخی یزد به عنوان گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی شش سال قبل در چنین روزی از سوی یونسکو در لیست میراث جهانی به ثبت رسید ولی جهانی ماندن آن نیازمند اجرای برنامه ها و تلاش های برای حفاظت و پرهیز از مداخلات غیر کارشناسی در آن است.

- ایسنا/یزد بافت تاریخی یزد به عنوان گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی شش سال قبل در چنین روزی از سوی یونسکو در لیست میراث جهانی به ثبت رسید ولی جهانی ماندن آن نیازمند اجرای برنامه ها و تلاش های برای حفاظت و پرهیز از مداخلات غیر کارشناسی در آن است.

شهر تاریخی یزد به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران پس از 9 سال تلاش و ممارست مسئولان و نخبگان این شهر کهن در روز هیجدهم تیرماه سال 1396، در چهل و یکمین اجلاس کمیته میرات جهانی یونسکو که به میزبانی شهر کراکوف لهستان برگزار می شد، با اجماع اعضاء در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

این شهر با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب نیز شناخته می شود.

شهر یزد، گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوام جهانی ماندن بافت تاریخی یزد؛ بایدها و نبایدها

تدوام جهانی ماندن بافت تاریخی یزد؛ بایدها و نبایدها