مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 15:052023-06-28اقتصادي

واردات خودرو سرعت می گیرد؟


دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در مورد واردات خودرو گفت: اگر از همه مشکلات و موانع بر سر واردات خودرو بگذریم و فرض را بر این بگذاریم که خودروهای خارجی با سرعت و قیمت مناسب وارد کشور شد، -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین- واردات خودرو به ایران از سال 97 به دلیل مشکلاتی مانند کمبود ارز ممنوع اعلام شد.

اما از سال 1400 مجددا مطرح شد و آیین نامه واردات خودرو سرانجام در شهریورماه 1401 نهایی و به وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شد.

اخبار واردات خودرو امسال هم داغ بوده تا جایی که لایحه واردات خودروهای کارکرده زیر 5 سال ساخت در 28 خردادماه به تصویب مجلس رسید و اعلام شد همه می توانند خودرو وارد کنند.

اما مخابره این اخبار در حالی است که در عمل اتفاق خاصی رخ نداده به طوری که بر اساس اعلام گمرک از حدود 1000 دستگاه خودروی خارجی که از بهمن ماه امسال وارد گمرکات کشور شده 241 دستگاه خودرو ترخیص شده و 768 دستگاه در حال گذراندن مراحل ترخیص است.

همه اینها در حالی است که در لایحه بودجه، واردات 200 هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال پیش بینی شده است.

در مورد واردات خودرو، کارشناسان و فعالین بازار خودرو معتقدند به دلیل کاهش تولید و عرضه خودروهای داخلی، ورود خودروهای خارجی می تواند بازار خودرو در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات خودرو سرعت می گیرد؟

واردات خودرو سرعت می گیرد؟