مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-04پزشكي

هشدار دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛ مردم تب مالت را جدی بگیرند


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بیماری تب مالت که به بیماری هزار چهره معروف است هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، مختار رجایی فر در خصوص ابتلا به بیماری تب مالت هشدار داد و گفت: تب مالت بیماری هزار چهره و مشترک بین انسان و دام است که عامل آن می تواند انسان و دام است که عامل آن می تواند دام های اهلی به ویژه گوسفند، بز، گاو و گوساله، شتر و سایر حیوانات را آلوده می کند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دام مبتلا باکتری را از راه شیر، ادرار و ترشحات در هنگام زایمان و سقط می تواند انعکاس دهد، افزود: این بیماری در انسان علائم مختلفی دارد که می توان به تب مواج، عرق شدید، سردرد ضعف، کاهش وزن، افسردگی، درد کمر، پشت و مفاصل است که ممکن است پس از چند هفته تا چند ماه، از بین برود و در برخی افراد تب مالت می تواند مزمن شده و اثرات آن تا چندین سال ادامه یابد.

وی بیان کرد: توصیه می شود برای جلوگیری از بیماری تب مالت شیر را قبل از مصرف به مدت 5 دقیقه به طور کامل جوشانده و پاستوریزه کنید.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم سعی کنند از شیر، پنیر، خامه، سرشیر، کره، ماست، دوغ به صورت پاستوریزه استفاده کرد، افزود: عدم مصرف شیر و لبنیات غیرپاستوریزه، مصرف نکردن گوشت فاقد مهر و لیبل بهداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛ مردم تب مالت را جدی بگیرند

هشدار دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد؛ مردم تب مالت را جدی بگیرند