مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 23:202023-06-27اجتماعي

دفن زباله در منطقه حلقه دره کرج 60 درصد کاهش می یابد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: با اجرای طرح جامع مدیریت پسماند، زمینه و شرایط کاهش 60 درصدی پسماندهای ارسالی به مرکز دفن حلقه دره کاهش فراهم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجید درگی با اشاره به تصویب طرح جامع مدیریت پسماند شهر کرج پس از چهار سال از ارائه این طرح برای نخستین بار به کارگروه مدیریت پسماند استان، افزود: یکی از مهمترین اقدامات در اجرای این طرح تفکیک پسماند از مبدا است.

وی اظهار کرد: تفکیک پسماند از مبدا با ایجاد یکسری ایستگاه در شهر برای دریافت پسماند خشک از مردم آغاز می شود ضمن اینکه پسماندهای تَر هم در فواصل زمانی مشخص برای رفتن به فرایند کمپوست جمع آوری می شود و زباله های خشک هم به بازیافت می رود.

وی افزود: با مطالعات انجام شده اگر فرایند این مدیریت به درستی انجام شود فقط 40 درصد پسماند شهری برای مرحله انتهایی باقی می ماند که این پسماند نه قابلیت تولید کمپوست و نه زباله خشک قابل بازیافت را دارد و زباله ای است که یا باید به سایت دفن حلقه دره برود و یا به سمت استفاده در زباله سوز برود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز میزان تولید پسماند کرج را حدود یک هزار تن دانست و اظهار کرد: با اجرای درست این طرح جامع 600 تن از این پسماند مدیریت و 400 تن باقیمانده به حلقه دره می رود که یک تحول بزرگ در ساماندهی حلقه دره را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفن زباله در منطقه حلقه دره کرج 60 درصد کاهش می یابد

دفن زباله در منطقه حلقه دره کرج 60 درصد کاهش می یابد