مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 11:252023-07-14بين الملل

کره شمالی: آمریکا شمال شرق آسیا را به آستانه جنگ هسته ای رسانده است


سفیر کره شمالی در سازمان ملل با حضور کم سابقه در شورای امنیت این سازمان از پرتاب آزمایشی موشک دوربرد توسط پیونگ یانگ دفاع و آمریکا را به کشاندن وضعیت شمال شرق آسیا به آستانه یک جنگ هسته ای متهم کرد.

- سفیر کره شمالی در سازمان ملل با حضور کم سابقه در شورای امنیت این سازمان از پرتاب آزمایشی موشک دوربرد توسط پیونگ یانگ دفاع و آمریکا را به کشاندن وضعیت شمال شرق آسیا "به آستانه یک جنگ هسته ای" متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل به شورای امنیت این سازمان گفت، پیونگ یانگ با آزمایش موشک دوربرد هواسونگ-18 در روز چهارشنبه از حق مشروع خود برای دفاع شخصی استفاده کرد.

او گفت، آمریکا با استقرار یک زیردریایی با نیروی پیشران هسته ای در کره جنوبی برای نخستین بار در 14 سال گذشته و همینطور دست زدن به تهدیدات هسته ای باعث افزایش تنش های منطقه ای شد.

کیم با اشاره به بیانیه ژاپن در خصوص فرود آمدن این موشک بالستیک قاره پیما در آبهای آزاد نزدیک به منطقه اقتصادی انحصاری توکیو گفت، این موشک تاثیری منفی بر امنیت کشوری در همسایگی ما نگذاشت.

به نوشته آسوشیتدپرس، هوانگ جون-کوک، سفیر کره جنوبی در سازمان ملل متقابلا پرسید: چطور پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما باعث می شود کشورهای همسای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی: آمریکا شمال شرق آسیا را به آستانه جنگ هسته ای رسانده است

کره شمالی: آمریکا شمال شرق آسیا را به آستانه جنگ هسته ای رسانده است