مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 13:052023-06-27اقتصادي

افزایش شوری آب شرق فارس/تلاش برای اتکاء بیشتر تامین آب از منابع پایدار سطحی


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس با بیان اینکه میزان شوری آب زیرزمینی (هدایت الکتریکی یا EC)، در مناطقی از شرق این استان نظیر داراب، زرین دشت و حاجی آباد افزایش یافته است، - ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس با بیان اینکه میزان شوری آب زیرزمینی (هدایت الکتریکی یا EC)، در مناطقی از شرق این استان نظیر داراب، زرین دشت و حاجی آباد افزایش یافته است، تلاش برای افزایش اتکا به منابع پایدار سطحی در تامین نیاز آبی شهروندان را یک اولویت دانست.

سیاوش بدری سه شنبه 6 تیرماه در حاشیه بازدید وزیر نیرو از پروژه های آبرسانی به داراب، زرین دشت و جنت شهر، گفت: در شهرستان داراب شوری آب به میزان 600 میکروموس، و در شهرستان زرین دشت به میزان 4500 میکروموس نسبت به ابتدای دوره اندازه گیری، افزایش یافته است.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس توضیح داد: به عنوان مثال، میزان شوری آب در ابتدای دوره اندازه گیری در محدوده مطالعاتی حاجی آباد، 5000 میکروموس بوده که به حدود 11 هزار میکروموس افزایش یافته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در استان فارس سالانه به طور متوسط 6.

7 میلیارد متر مکعب مصرف آب در تمام حوزه ها به دست می آید که از این میزان 84 درصد از منابع آب زیرزمینی و 16 درصد از منابع آب سطحی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شوری آب شرق فارس/تلاش برای اتکاء بیشتر تامین آب از منابع پایدار سطحی

افزایش شوری آب شرق فارس/تلاش برای اتکاء بیشتر تامین آب از منابع پایدار سطحی