مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 14:402023-06-24سياسي

فرایند قانون گذاری باید در دست نخبگان باشد


معاون اجرایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: قانون گذاری امری نخبگانی است که اگر این فرآیند در دست نخبگان باشد، بسیاری از چالش ها و دغدغه های جامعه رفع خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، علی فرهادی معاون اجرایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قانون گذاری امری نخبگانی است که اگر این فرآیند در دست نخبگان باشد، بسیاری از چالش ها و دغدغه های جامعه رفع خواهد شد.

وی یکی از مشکلات اصلی جامعه را تعدد و تکثر قوانین اعلام کرد و گفت: همه باید به خرد جمعی ارزش قائل شویم تا بر اساس این الگو بتوانیم در عرصه قانون گذاری تصمیم گیری و تصمیم سازی درست عمل کنیم.

معاون اجرایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر همین اساس تاکنون در کشور 12 اندیشکده حکمرانی راه اندازی شده تا با محوریت مرکز پژوهش ها نظرات نخبگان استان های مختلف جمع بندی شده و در عرصه قانون گذاری و اصلاح برخی از قوانین نقش آفرینی مؤثری را از سوی استان ها شاهد باشیم.

فرهادی افزود: بهترین راهکار در بها دادن به نظر و اعتقاد نخبگان کانال مرکز پژوهش های مجلس است که می توان این نظرات و دیدگاه های علمی و کارشناسی را جمع بندی کرده و در قالب مرکز پژوهش های مجلس در اختیار کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی قرار داد تا بر همین اساس تصم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرایند قانون گذاری باید در دست نخبگان باشد

فرایند قانون گذاری باید در دست نخبگان باشد