مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 13:352023-07-05سياسي

تاثیرات حج از نگاه استاد حوزه و دانشگاه/ تقویت اراده دوری از گناه


حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه و دانشگاه دو تأثیر و ثمره مهم حج را بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام والمسلیمن ناصر رفیعی با بیان اینکه حج عبادتی است که عزم و اراده انسان را قوی می کند، اظهار کرد: یکی از چیزهایی که ما به آن نیاز داریم، تقویت عزم است چراکه قالباً اراده مان ضعیف است که نمی توانیم گناه و وسواس را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه در دعای کمیل می گوییم وَاشدُد عَلَی العَزیمَهِ جَوانِحی خدایا عزم ما را درکارها قوی کن، ادامه داد: چرا حج عزم را قوی می کند؟به دلیل اینکه نَه در آن زیاد است؛ اگر انسان توانست جایی نَه بگوید، عزم و اراده اش قوی می شود.

در روزه داری هم همینطور است؛ در روزه نه های زیادی وجود دارد، نباید آب خورد، نباید غذا خورد، نباید غبار غلیظ به حلق رساند، نباید سرمان در آب فرو کنیم.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: کسی که می تواند در ماه رمضان از حلال های منع شده در طول روز صرف نظر کند، پس می تواند حرام را هم در غیرماه رمضان ترک کند بنابراین روزه عزم را قوی می کند و حج هم همینطور است.

وی افزود: در حج آزار یک حشره و حیوان هم جایز نیست، از همه مظاهری که برای زیبایی است، پرهیز میشود، عطر نمی زنند، لباس دوخته نمی پوشند، در آینه نگاه نمی کنند، رابطه همسران با یکدیگر قطع میشود، کسی که این موارد ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیرات حج از نگاه استاد حوزه و دانشگاه/ تقویت اراده دوری از گناه

تاثیرات حج از نگاه استاد حوزه و دانشگاه/ تقویت اراده دوری از گناه