مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 15:092023-07-12اجتماعي

برپایی نمایشگاه سه دهه عفاف و حجاب ایرانی- اسلامی در رشت


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برپایی نمایشگاه سه دهه عفاف و حجاب ایرانی- اسلامی در رشت خبر داد و گفت: فروشگاه لباس محلی در گیلان فعال است.

- ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: گیلان در حوزه عفاف و حجاب دارای سابقه غنی و پیشینه بسیار ارزشمند است و این مهم را می توان در تنوع پوشش مردان و زنان این دیار دید.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه سه دهه عفاف و حجاب ایرانی اسلامی در رشت افزود: سلیقه مدرن لباس محلی گیلان از حد فاصل زمانی 1330 تا 1350 در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به گاه شمار نمایشگاه سه دهه عفاف و حجاب ایرانی اسلامی در رشت اضافه کرد: این نمایشگاه از 21 لغایت 24 تیرماه به مدت 3 روز در محل نمایشگاه موزه رشت دایر است.

جهانی از نمایشگاه 50 دست لباس محلی قدیمی گیلان خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در رشت دایر شده، تلفیقی از آمیختگی و در هم تنیدگی هنر ایرانی و اسلامی گذشته و حال است.

وی با تاکید بر لزوم الگوپذیری از لباس های محلی قدیمی گیلان، افزود: برپایی اینگونه نمایشگاه ها به نهادینه سازی استفاده از لباس محلی گیلانی و ایرانی در جامعه کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نمایشگاه سه دهه عفاف و حجاب ایرانی- اسلامی در رشت

برپایی نمایشگاه سه دهه عفاف و حجاب ایرانی- اسلامی در رشت