مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-08پزشكي

فعلا موردی از وبا در کرمانشاه نداشته ایم/ اسهال شدید علامت خطر است


مدیرگروه پیشگیری و کنترل بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد وبا در فصل تابستان گفت: فعلا مورد مثبتی از وبا در سطح استان گزارش نشده است.

- فعلا موردی از "وبا" در کرمانشاه نداشته ایم/ "اسهال شدید" علامت خطر است ایسنا/کرمانشاه مدیرگروه پیشگیری و کنترل بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش موارد وبا در فصل تابستان گفت: فعلا مورد مثبتی از وبا در سطح استان گزارش نشده است.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، عامل بیماری وبا را باکتری ویبریوکلرا عنوان و تصریح کرد: این عامل بیماری زا در دمای بالا رشد فزاینده ای دارد، بنابراین احتمال ابتلا به وبا در فصل تابستان افزایش می یابد.

وی افزود: این عامل بیماری زا از طریق مصرف آب و غذای آلوده به بدن انسان راه پیدا کرده و ایجاد بیماری می کند، بنابراین اطمینان از سلامت منابع آب و غذایی جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

شاه آبادی علامت بارز ابتلا به این بیماری را اسهال شدید آبکی عنوان و تصریح کرد: اسهال وبا شبیه لعاب برنج و به شدت آبکی است.

وی افزود: شاخصه بارز این نوع اسهال این است که بدون دل درد و بدون دل پیچه است، بنابراین افراد با مشاهد این علائم باید هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعلا موردی از وبا در کرمانشاه نداشته ایم/ اسهال شدید علامت خطر است

فعلا موردی از وبا در کرمانشاه نداشته ایم/ اسهال شدید علامت خطر است