مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 15:002023-06-27اقتصادي

بزرگترین نیروگاه برق آبی -خورشیدی جهان در چین راه اندازی شد


بزرگ ترین و مرتفع ترین نیروگاه برق آبی - خورشیدی جهان که از طریق روش جدید استفاده ترکیبی از نور وآب برق تولید می کند، روز یکشنبه در چین به بهره برداری کامل رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، برای اولین بار، نیروگاه فتوولتاییک کلا دارای ظرفیت یک میلیون کیلووات برای راه اندازی یک شبکه برق آبی - خورشیدی است.

این نیروگاه می تواند 15000 خودروی برقی را با برد 550 کیلومتر تنها در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ کند.

این نیروگاه که در حوضه رودخانه یالونگ در استان خودمختار گارزه تبت در شهرستان یاجیانگ در جنوب غربی استان سیچوان چین واقع شده است، با ظرفیت تولید سالانه 2 میلیارد کیلووات ساعت نیازهای 700000 خانوار را برای یک سال کامل پوشش می دهد.

یانگ ژیوی، مدیر پروژه ساخت و ساز، شرکت مهندسی پاورچینا چنگدو، در این مورد گفت: این توان تولید معادل استفاده از 600000 تن زغال سنگ استاندارد است و انتشار دی اکسید کربن را بیش از 1.

6 میلیون تن کاهش می دهد.

تکیه صرف بر نور خورشید برای تولید برق، باعث می شود تا در صورت ابری شدن هوا یا بارندگی ظرفیت تولید کاهش یابد یا به صفر برسد.

افزوده شدن روش برق آبی می تواند به تنظیم تمام بی ثباتی ها کمک کند، بنابراین انرژی پاک پایدار و با کیفیت بالا ارائه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین نیروگاه برق آبی -خورشیدی جهان در چین راه اندازی شد

بزرگترین نیروگاه برق آبی -خورشیدی جهان در چین راه اندازی شد