مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 13:552023-06-28اقتصادي

چگونه ساوه بزرگترین تولیدکننده طالبی در کشور بماند؟


معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: سطح زیر کشت محصول طالبی به عنوان یکی از تولیدات شاخص کشاورزی این شهرستان کاهش یافته است.

- ایسنا/مرکزی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی ساوه گفت: سطح زیر کشت محصول طالبی به عنوان یکی از تولیدات شاخص کشاورزی این شهرستان کاهش یافته است.

محمودرضا خلیلی در گفت وگو با ایسنا، به کاهش حدودا 20 درصدی سطح زیر کشت محصول طالبی در این شهرستان در سال جاری به نسبت سال قبل اشاره کرد و افزود: علاوه بر کمبود منابع آبی، ارائه نشدن خدمات از سوی جهاد کشاورزی به طالبی کارانی که اقدام به آبیاری با شیوه های نوین نکرده اند نیز موجب کاهش میزان سطح زیر کشت شده است.

وی در ادامه، تخصیص کود شیمیایی و خدمات تخصصی کشاورزی را از جمله خدماتی دانست که شامل کشاورزانی که اقدام به آبیاری با شیوه سنتی کنند، نخواهد شد و گفت: مدیریت جهاد کشاورزی با توجه به شرایط خشکسالی، الگوی کشت محصولات با نیاز آبی کمتر را معرفی کرده است و کشاورزانی که با این وجود اقدام به کشت محصولات با نیاز آبی بالا کنند از خدماتی که جهاد کشاورزی در نظر می گیرد محروم خواهند شد.

وی در خصوص قیمت طالبی و سایر میوه ها به عنوان یک عامل موثر در میزان سطح زیرکشت گفت: قیمت میوه هایی نظیر هندوانه و طالبی نسبت به سایر میوه ها کمتر است و با توجه به گرانی میوه های س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه ساوه بزرگترین تولیدکننده طالبی در کشور بماند؟

چگونه ساوه بزرگترین تولیدکننده طالبی در کشور بماند؟