مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 14:202023-06-26اقتصادي

تعمیرات اساسی سکوهای تولیدی میدان مشترک پارس جنوبی آغاز شد


معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس از آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولیدی میدان مشترک پارس جنوبی برای تولید حداکثری در زمستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، سلمان خزایی با بیان اینکه برای اطمینان از تولید گاز غنی از میدان گازی پارس جنوبی تعمیرات اساسی سکوهای این میدان در دستور کار شرکت نفت و گاز پارس و معاونت عملیات و پشتیبانی قرار گرفته است، افزود: این تعمیرات از 29 خرداد در گرما و شرجی خلیج فارس با سکوی شماره 5 آغاز شده است.

بعد از آن سکوهای شماره 6، 7، 8، 9 و پس از آنها تعمیرات اساسی سکوی شماره 1 و سکوی 17A، سکوی B17 و در ادامه سکوی 18A، سکوی B18 و سکوی شماره 15، 10 و 11 انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی سکوهای چهارگانه فاز 14 نیز انجام خواهد شد و در مجموع تعمیرات اساسی این سکوها تا پیش از آغاز فصل سرد و تا اواسط آبان ماه به اتمام می رسد.

خزایی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی هر سکو 7 تا 20 روز زمان می برد، گفت: برای نمونه تعمیرات اساسی سکوی 16 به دلیل نوسازی خط لوله جدید و در سرویس عملیاتی قرار گرفتن آن توقف بیشتری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم این توقف ها همزمان با تعمیرات اساسی، در مقدار تولید گاز تأثیر بگذارد و اکنون که فصل گرم است و نیاز گاز به جهت تأمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعمیرات اساسی سکوهای تولیدی میدان مشترک پارس جنوبی آغاز شد

تعمیرات اساسی سکوهای تولیدی میدان مشترک پارس جنوبی آغاز شد