مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 14:352023-07-02اقتصادي

فعالیت صنعتگران روستای خور در50 کارگاه خانگی تراش سنگ


مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف گفت: صنعتگران روستای خور در 50 کارگاه خانگی تراش سنگ فعالیت دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی صالحی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هر خانواده از روستای خور حداقل یک نفر در امر جمع آوری، تراش سنگ، بازاریابی و فروش آن فعالیت دارند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف افزود: تولیدات این روستا علاوه در استان، با شرکت هنرمندان صنایع دستی روستا در نمایشگاه های بین المللی کشوری و فضای مجازی به فروش می رسد و تقریباً تمامی نقاط کشور از محصولات سنگ خور بهره مند می شوند.

صالحی گفت: حتی باقیمانده ای سنگ هایی که قابلیت تراش ندارد در دکوراسیون منزل و در قالب جای گذاری در لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

او بیان کرد: منطقه خور سرشار از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به خصوص انواع عقیق با رنگهای متنوع و شجر است که افراد با جمع آوری از سطح منطقه مواد اولیه خود را تهیه می کنند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف یادآور شد: البته هنرمندان برای تنوع تولیدات نسبت به مبادله محصول با سایر نقاط استان از جمله زیرکوه، نهبندان، سرایان و فردوس اقدام می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت صنعتگران روستای خور در50 کارگاه خانگی تراش سنگ

فعالیت صنعتگران روستای خور در50 کارگاه خانگی تراش سنگ