مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 21:552023-07-06سياسي

نشست وزیران جنبش عدم تعهد به کار خود پایان داد


نشست وزیران خارجه و نمایندگان کشورهای عضو «جنبش عدم تعهد» دقایقی پیش با قرائت بیانیه پایانی و تصویب سند نهایی به کار خود پایان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، نشست وزیران خارجه و نمایندگان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد جنبش از روز چهارشنبه 14 تیرماه با شعار جنبش عدم تعهد؛ متحد و استوار در مواجهه با چالش های نوظهور با سخنرانی الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان در سالن همایش های شهر باکو آغاز به کار کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سخنرانی خود در این نشست هدف اصلی اجلاس را تقویت حاکمیت قانون و عدالت در جهان عنوان کرد و منشأ اکثر بحران ها و جنگ ها، نقض فاحش و گسترده قانون و بی توجهی به ارزش ها دانست.

همچنین وی به تهدید سلاح های کشتار جمعی توسط رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه و جهان و خشونت نظام مندِ این رژیم آپارتاید علیه فلسطینیان، از جمله کشتار بی رحمانه زنان و کودکان، تخریب خانه ها و نیز اهانت به اماکن مقدس شامل مسجدالاقصی اشاره کرد.

بررسی چالش های جنگ اکراین و راهکارهای خاتمه جنگ، حمایت جامعه جهانی از مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی، مسائل و مشکلات جامعه افغانستان و لزوم حمایت جوامع بین المللی، ضرورت مقابله با تروریسم و افراط گرایی، موضوع اهانت به قرآن کریم در سوئد و واکنش مسلمانان جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست وزیران جنبش عدم تعهد به کار خود پایان داد

نشست وزیران جنبش عدم تعهد به کار خود پایان داد