مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 09:252023-07-17سياسي

هم میهن: بازگشت گشت های خیابانی و بررسی های اظهارات سخنگوی فراجا


در حالی سخنگوی فراجا از نقش و جایگاه زنان سخن می گوید که در یکی از همین تصاویر منتشرشده فردی که در پشت دوربین قرار دارد با صدایی تغییریافته از زنان می خواهد که یا حجاب را رعایت کنند یا سوار ون شوند.

- هوشنگ پوربابایی، حقوقدان و وکیل دادگستری درباره جایگاه قانونی گشت های ارشاد و پیامد فعالیت های این نهاد به هم میهن گفت: به لحاظ حقوقی اگر براساس ماده 638 قانون مجازات اسلامی بی حجابی را عملی مجرمانه تلقی کنیم، باید به آن مانند سایر جرائم مطروحه در قانون مجازات اسلامی نگاه کرد.

البته این نکته مهم است که مجازات این جرم بسیار خفیف و درجه 8 است که نشان می دهد قانون گذار بی حجابی را در حد یک تخلف در نظر گرفته است.

  او با تاکید بر اینکه در قوانین کشور سایر جرائم مانند اختلاس، ارتشاء یا سرقت یا تبانی در معاملات دولتی و سایر جرائمی که توسط ماموران دولتی یا مردم عادی انجام می شود، از اهمیت بیشتری برخوردارند، بیان کرد: با این وصف یک سوال اساسی ایجاد می شود که قانون گذار، نیروی انتظامی، ضابط دادگستری یا قوه قضاییه برای جرمی با چنین مجازات خفیفی با این همه سازوکار در جامعه حاضر می شوند دست به امر به معروف و نهی از منکر بزنند، اما با همین دیدگاه همین میزان سازوکار و نیرو را صرف جرائمی با اهمیت بیشتر که اتفاقاً از دید مردم اهمیت بیشتری دارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم میهن: بازگشت گشت های خیابانی و بررسی های اظهارات سخنگوی فراجا

هم میهن: بازگشت گشت های خیابانی و بررسی های اظهارات سخنگوی فراجا