مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 18:002023-07-18اقتصادي

درخشش سرزمین گنج و رنج در حلقه سرمایه گذاران/ پای تجهیزات می لنگد


خراسان جنوبی از استان های معدنی کشور با پتانسیل های غنی است اما وجود ماشین آلات معدنی فرسوده، توسعه این ظرفیت بزرگ را کند کرده است و در این شرایط معدنکاران چشم انتظار ماشین های نو هستند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: معادن یکی از ظرفیت های مهم در حوزه اقتصادی بوده که اگر به درستی مورد بهره برداری قرار گیرد نه تنها تحول اقتصادی آن منطقه را در پی خواهد داشت بلکه در بحث اشتغال آفرینی می تواند تکیه گاه مهمی برای جامعه محسوب شود.

خراسان جنوبی خوشبختانه از وجود این نعمت طبیعی برخوردار بوده اما متأسفانه به دلایل مختلف از گذشته تاکنون این ظرفیت بی نظیر نتوانسته رشد اقتصادی این استان را به دنبال داشته باشد.

این استان منبعی غنی از سنگ های خانواده کوارتز نظیر کالسدونی، عقیق، جاسپر، سیترین، اوپال، انواع ژئودها و همچنین آندالوزیت، گارنت، تورمالین، و کروندوم (یاقوت ها) است.

بر اساس آمارها، تاکنون بیش از 50 نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در استان خراسان جنوبی شناسایی شده که میزان ذخیره این سنگ ها حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تن برآورد شده است.

استان خراسان جنوبی یکی از پنج استان معدنی کشور، از ظرفیت ها و قابلیت های معدنی قابل توجهی برخوردار است، در حوزه اکتشاف، پهنه ای به وسعت 64 هزار و 100 کیلومتر مربع تحت پوشش مطالعات ژئوفیزیک هوایی قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش سرزمین گنج و رنج در حلقه سرمایه گذاران/ پای تجهیزات می لنگد

درخشش سرزمین گنج و رنج در حلقه سرمایه گذاران/ پای تجهیزات می لنگد