مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-02سياسي

آیا خورشید، اینترنت را قطع می کند؟


طوفان های خورشیدی پدیده های جالب توجهی هستند که بر اثر فوران جرم و انرژی از خورشید به سمت زمین می آیند و به گفته دانشمندان می تواند موجب قطعی چند ماهه اینترنت شوند.

- اما احتمال رخ دادن چنین چیزی چقدر است؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدتی است که دوباره شاهد پیچیدن زمزمه هایی در فضای مجازی مبنی بر احتمال اصابت یک طوفان خورشیدی به زمین و قطعی گسترده و طولانی مدت شبکه برق و اینترنت هستیم.

مبحثی که به این دلیل بر سر زبان ها افتاده که ما اکنون در دوره بیشینه فعالیت چرخه 11 ساله خورشید هستیم و گاه به گاه با برخورد باد و طوفان خورشیدی به سیاره مان مواجه می شویم.

بیشینه فعالیت خورشید، بخشی از چرخه تقریباً 11 ساله ستاره منظومه ماست که در آن خورشید در فعال ترین حالت خود قرار می گیرد و پوشیده از لکه های خورشیدی تاریک و حلقه های پلاسما می شود که پرتاب های جرم تاجی و بادهای خورشیدی را از خود به بیرون شلیک می کند.

شهریور ماه سال 1400 بود که همین موضوع به تیتر اخبار و بحث های فضای مجازی راه یافته بود و ایسنا در مورد آن خبری اطلاع دادیم که وقوع یک طوفان خورشیدی خطرناک در هر دوره 25 ساله محتمل است.

زمین توسط یک حباب محافظ معروف به مگنتوسفر(مغناطیس سپهر) محافظت می شود و اشعه های مضر خورشید را مهار می کند، اما هنگامی که خورشید گاهی اوقات رشته هایی از پرتوهای پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا خورشید، اینترنت را قطع می کند؟

آیا خورشید، اینترنت را قطع می کند؟