مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 16:552023-07-17سياسي

همکاری تهران و بغداد برای کنترل مرزها؛ برگزاری 6 نشست مشترک


منابع خبری با اشاره به اهمیت کنترل مرزهای مشترک ایران و عراق تاکید کردند که دو کشور طی سال جاری 6 نشست مشترک در این خصوص برگزار کردند.

- همکاری تهران و بغداد برای کنترل مرزها؛ برگزاری 6 نشست مشترک منابع خبری با اشاره به اهمیت کنترل مرزهای مشترک ایران و عراق تاکید کردند که دو کشور طی سال جاری 6 نشست مشترک در این خصوص برگزار کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز گذشته(یکشنبه) با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق دیدار و دو طرف در خصوص کنترل مرزها تبادل نظر کردند.

در این دیدار که در دفتر مشاور امنیت ملی عراق انجام شد، طرفین راه های تقویت روابط دوجانبه به نحوی که منافع دو ملت و دو کشور همسایه تامین و امنیت و ثبات در منطقه افزایش پیدا کند را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین در خصوص امنیت مرزها و اقدامات دو کشور در خصوص کنترل مرزها و تبادل اطلاعات در این زمینه، رایزنی و گفت وگو شد.

تداوم همکاری های دو کشور ایران و عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و قاچاق انواع کالاها، از دیگر محورهای رایزنی این دو مقام ایرانی و عراقی در این دیدار بود.

تهران و بغداد در راستای مقابله با اقدامات تروریست های تجزیه طلب که در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند، اهمیت زیادی به مساله مرزهای مشترک و کنترل آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری تهران و بغداد برای کنترل مرزها؛ برگزاری 6 نشست مشترک

همکاری تهران و بغداد برای کنترل مرزها؛ برگزاری 6 نشست مشترک