مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 07:392023-07-12اقتصادي

بازار داغ قراردادهای صوری و زیرزمینی برای افزایش اجاره بها


سرگردانی و آوارگی مستاجران همچنان با طرح های کوتاه مدت و مُسکن کنترل اجاره بها ادامه دار است و در مسیر مهار تلاطم بازار مسکن، کنترل تورم و قیمت مصالح ساختمانی تاثیر بیشتری دارند که باید سیاست گذاری برای آن صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، آشفته بازار قیمت اجاره بها همچنان با اما و اگرهای مختلفی پا برجاست که دولتمردان هم به جز تعیین سقف اجاره بها  و اعلام درصد مشخصی از افزایش آن، تاکنون به سیاست گذاری دیگری برای کنترل قیمت ها نرسیده اند.

این در حالی است که راه دور زدن قانون به راحتی برای افزایش قیمت ها فراهم است در این بین زمزمه هایی نیز در خصوص انعقاد قراردادهای صوری بین مالک و مستأجر شنیده می شود.

در واقع تعیین نرخ دستوری، منجر به دعوای بین مالک و مستأجر شده و همچنان سرگردانی و آوارگی برای مستاجران از قیمت های گزاف اجاره بها ادامه دار است.

بازار داغ قراردادهای صوری و زیرزمینی مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فارس بر این باور است که سیاست های دستوری در حوزه مسکن جوابگوی مشکلات نیست، تعیین سقف برای اجاره بها و محدودیت انتقالات حوزه مسکن در واقع راه حل های کوتاه مدت است که خود به نوعی برهم زننده بازار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار داغ قراردادهای صوری و زیرزمینی برای افزایش اجاره بها

بازار داغ قراردادهای صوری و زیرزمینی برای افزایش اجاره بها