مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 10:452023-06-22سياسي

رفع موانع ازدواج به اقدام ملی نیاز دارد


یک روانشناس با بیان اینکه تغییرات فرهنگی و سبک زندگی از جمله موانع تشکیل خانواده و ازدواج هستند، گفت: تغییر فرهنگ، کار یک نفر و یک دستگاه نیست بلکه یک اقدام ملی نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، علی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از اصلی ترین موانع ازدواج در شرایط فعلی تغییرات فرهنگی و سبک زندگی در جامعه است، اظهار داشت: جامعه امروز را نمی توان با جامعه 10 سال و 20 سال گذشته مقایسه کرد زیرا بسیاری از حوزه های مرتبط با فرهنگ در جامعه تغییر کرده است.

این روانشناس با بیان اینکه خانواده در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه ای دارد، گفت: باوجود تغییرات فرهنگی و سبک زندگی که امروز با آن مواجه هستیم، باز هم خانواده جایگاه ویژه ای دارد اما موانعی برای تشکیل خانواده ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از تغییرات پیش آمده که در شرایط فعلی برای ازدواج مانع ایجاد کرده، نگرش به اشتغال زوجین، اهمیت آن در ازدواج و تاثیرات فرهنگی آن بر خانواده است، گفت: در گذشته معمولا نگاه عمومی این بوده است که فقط مردان بایستی شاغل باشند اما در شرایط فعلی تحت تاثیر شرایط اقتصادی، اشتغال زنان نیز به عامل مهمی برای ازدواج تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع موانع ازدواج به اقدام ملی نیاز دارد

رفع موانع ازدواج به اقدام ملی نیاز دارد