مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-03سياسي

ایران و عربستان دو قطب تاثیرگذار در منطقه هستند


مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل با بیان اینکه ایران و مصر از لحاظ استراتژیکی و ژئوپلیتکی ویژگی های بی نظیری در جهان دارند، تصریح کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی در گفت وگو با شبکه الجزیره قطر گفت: در طول تاریخ اسلام هیچ گاه بین ایران و عرب های عربستان نزاع جدی صورت نگرفت و وجود شهرهای مقدس مکه و مدینه در حجاز، عاملی بسیار مهم در تلاش دو کشور برای حفظ امنیت این مکان های بسیار مقدس بود.

 وی افزود: مکان های مقدس اسلامی مکه و مدینه مورد احترام و رجوع مسلمانان است و ارتباط مستمر آنها با این دو شهر مقدس، عامل اصلی حفظ روابط برادرانه به خصوص حجاز و ایرانیان که محور اصلی و ستون استوار اسلام است، بوده است.

 ولایتی گفت: زمانی از حدود کمتر از یک قرن پیش که انگلیسی ها به داخل جزیره العرب نفوذ کردند، نفاق را بین عرب های حجاز و ایرانی ها ایجاد کردند و موجب شدند همزیستی بین حجاز و ایران با چالش مواجه شود، در حالی که در طول تاریخ مشترک دو کشور همانطور که در موارد فوق اشاره شد، همواره بین دو طرف یعنی ایران و ساکنین جزیره العرب صلح و همزیسیتی وجود داشته است.

 مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی ایران تحریکات آمریکا و انگلیس در جزیره العرب علیه ایران شدت یافت و روابط دو کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و عربستان دو قطب تاثیرگذار در منطقه هستند

ایران و عربستان دو قطب تاثیرگذار در منطقه هستند