مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-09اجتماعي

از رد پیشنهاد آمریکا تا ساخت 4 ورزشگاه فوتبال با بازیافت فیلتر روغن


پژوهشگران برتر ایرانی در دانشگاه تربیت مدرس به دانش فنی بازیافت فیلتر روغن دست یافتند و هدف از این طرح را رفع مشکلات و معضلات لاینحل کشور در بحث بازیافت مواد دورریختنی می دانند.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس- در جوامع صنعتی بازیافت ضایعات بسیار مهم است و اگر این اتفاق رخ ندهد موجب ضایع شدن خاک، آب و هوا می شود و در واقع آلودگی های بسیاری را ایجاد می کند که این موضوع جرقه ای شد برای بومی سازی دانش فنی بازیافت فیلتر روغن توسط پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس.

در حال حاضر بازیافت فیلتر روغن در بسیاری از کشورها اجرایی شده و تأثیرات مثبتی در کاهش آلودگی های زیست محیطی داشته است؛ کاهش آلودگی هوا از مهمترین مزیت های این طرح فناورانه است، که اینک تجاری سازی و اجرایش در کشور هدف اصلی این تیم تحقیقاتی است.

رامین کریم زاده دکترای مهندسی شیمی و رییس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مجری طرح و همکار وی علی اسلامی منش، دکترای مهندسی شیمی و یکی از پژوهشگران برتر ایرانی در لیست دانشمندان پر استناد جهان که سال ها در فرانسه و آمریکا مشغول کارهای پژوهشی و صنعتی بوده، توانستند دانش فنی بازیافت فیلتر روغن را در دانشگاه تربیت مدرس به سرانجام برسانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از رد پیشنهاد آمریکا تا ساخت 4 ورزشگاه فوتبال با بازیافت فیلتر روغن

از رد پیشنهاد آمریکا تا ساخت 4 ورزشگاه فوتبال با بازیافت فیلتر روغن