مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-16اقتصادي

اصالت و ظرافت در هنر ملیله کاری


هموار کردن مسیر صادرات، جذب گردشگران داخی و خارجیِ آگاه نسبت به صنایع دستی ایرانی، تبلیغ و آگاهی بخشی در خصوص صنایع دستی و فرایند تولید آن ها، - اختصاص یارانه برای مواد اولیه موردنیاز تولیدکنندگان، ایجاد احساس علاقه مندی به صنایع دستی در مخاطبان، تولید باکیفیت آثار و ابداع محصولات جدید، راهکارهایی است که به توسعه بازار و ارزآوری در زمینه صنایع دستی کمک می کند.

این بخشی از پیشنهادهایی است که یکی اساتید ملیله کاریِ اصفهان به منظور توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی اصفهان بر آن باور دارد.

او که مدت هاست در کارگاهش واقع در شهرک صنعتی دولت آباد می سازد و می پردازد، ضمن اشاره به اینکه ملیله زنجان برترین نوع ملیله است، اما به این موضوع تأکید می کند که ملیله کاریِ اصفهان نیز هنری اصیل و دارای پیشینه تاریخی است.

این هنرمند به این نکته اشاره دارد که هنر ملیله کاری حتی با عنوان منیله کاری در ساخت درب فلزکاری مدرسه چهارباغ نیز استفاده شده و این سند گویای آن است که قدمت ملیله کاری حتی تا دوران صفوی نیز می رسد.

بر اساس آنچه این استاد پیشکسوتِ ملیله کاری بیان می کند، در کتیبه ای که در قسمت پایین درِ نفیس مدرسه چهارباغ نصب شده، نام 7 هنر ذکرشده که در ساخت این درب به کار گرفته شده اند و مشبک کاری، قابلمه کاری، برجسته کاری و منیله کاری که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصالت و ظرافت در هنر ملیله کاری

اصالت و ظرافت در هنر ملیله کاری