مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-17سياسي

هزینه مرمت بافت های تاریخی گلستان جایگزین پرداخت مالیات می شود


مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: هزینه مرمت، تجهیز ابنیه و بافت های تاریخی استان گلستان جایگزین پرداخت مالیات محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد جواد ساوری اظهار کرد: طبق ماده سه آیین نامه هیئت دولت هزینه تعمیر، مرمت، تکمیل، تجهیز فضا، حفاظت، نگهداری، احیا، بیمه و معرفی آثار غیرمنقول تاریخی، فرهنگی ابنیه و بافت های تاریخی توسط سرمایه گذاران و بهره برداران آثار تاریخی به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاران و بهره برداران آثار تاریخی با تأیید وزارت میراث فرهنگی می توانند از مزایای این قانون بهره مند شوند، ادامه داد: این اداره کل آمادگی خود را برای حمایت از سرمایه گذاران در حوزه میراث فرهنگی و معرفی آنان به اداره کل امور مالیاتی اعلام می کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به این که استفاده از مواد این آیین نامه فرصت مناسبی برای ساماندهی و مرمت بناهای تاریخی است، گفت: استفاده از این ظرفیت قانونی ضمن مشارکت در پروژه حفظ و نگهداری از میراث ارزشمند تاریخی، فرصت مناسبی برای مرمت و ساماندهی ملک اجدادی آن دسته از مؤدیان مالیاتی است که ممکن است خود وارث و یا مالک یک بنای تاریخی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه مرمت بافت های تاریخی گلستان جایگزین پرداخت مالیات می شود

هزینه مرمت بافت های تاریخی گلستان جایگزین پرداخت مالیات می شود