مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 19:502023-07-20بين الملل

درخواست «مقتدی صدر» از اتحادیه عرب برای برگزاری نشست اضطراری


رهبر جریان صدر عراق ضمن درخواست از ایران و عربستان برای موضع گیری، از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست برای حمایت از اسلام و قرآن، در عراق یا هر کشور دیگری نشست اضطراری برگزار کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از کشورهای جهان خواست قانونی وضع کنند که سوزاندن قرآن را جرم انگاری کرده و آن را جنایت تروریستی جرم تلقی کند.

وی همچنین از مردم در کشورهای اسلامی خواست تا در حمایت از قرآن قیام کنند.

مقتدی صدر در نشست خبری در بغداد افزود: آتش زدن قرآن و پرچم عراق در ماه محرم نشان می دهد که موضوع فراتر از مذاهب اسلامی است و از همه پیروان مذاهب می خواهم که از دین و قرآن حمایت کنند.

وی تصریح کرد: من شنیدم که آمریکا آتش زدن سفارت سوئد در بغداد را محکوم کرده است، در حالی که آنها حق دخالت در این موضوع را ندارند و بهتر بود آتش زدن قرآن را محکوم می کردند.

هیچ حمله ای به نیروهای امنیتی عراق صورت نمی گیرد و نیروهای امنیتی نمی توانند از سفارتی دفاع کنند که به احساسات مسلمانان احترام نمی گذارد.

مقتدی صدر ادامه داد: من نمی خواستم این بار واکنش ها به آتش زدن قرآن و پرچم عراق را تشدید کنم، چون عکس من هم در کنار قرآن و پرچم بود، بنابراین نمی خواستم اعتراضات به یک مسئله شخصی تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست «مقتدی صدر» از اتحادیه عرب برای برگزاری نشست اضطراری

درخواست «مقتدی صدر» از اتحادیه عرب برای برگزاری نشست اضطراری