مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 12:052023-06-27سياسي

از تعارض منافع در نظام آموزشی کشور تا روایت تصمیم گیری برای ایجاد یک سازمان ملی


اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی به تازگی ماده واحد تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور را تصویب کرده اند، اما مسؤولان وزارت علوم با این طرح مخالف هستند و ایراداتی به آن وارد کرده اند.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ کنکور و تصمیم گیری های کلان درباره آن در کشور ما تقریبا برای بیشتر خانواده ها دارای اهمیت است چرا که در هر خانواده حداقل یک نفر یا دانش آموز است و باید در آینده کنکور بدهد یا پشت کنکور است یا دانشجو شده و مسائل مربوط به آموزش عالی را دنبال می کند.

به دلیل همین اهمیت زیاد این آزمون برای مردم، مسؤولان حوزه آموزشی کشور نیز در چند سال گذشته تصمیمات کلان و تغییرات عمده ای برای کنکور اتخاذ کردند تا دیگر کنکور استرس و فشار چندانی برای خانواده ها نداشته باشد.

در همین راستا از چند سال پیش بحث جدایی سنجش از پذیرش نیز مطرح شد، این مسأله از صحبت های نمایندگان مجلس آغاز شد که برخی نمایندگان در صحبت هایی با رسانه ها مسأله جدایی سنجش از پذیرش را مطرح می کردند و شهریورماه سال98، مرکز پژوهش های مجلس طرح جدایی سنجش از پذیرش را در 7 محور ارائه کرد.

پس از ارائه طرح مجلس، میرحمایت میرزاده سخنگوی وقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با توضیح این طرح، راه اندازی یک سازمان ملی را به عنوان راهکار جدایی سنجش از پذیرش مطرح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تعارض منافع در نظام آموزشی کشور تا روایت تصمیم گیری برای ایجاد یک سازمان ملی

از تعارض منافع در نظام آموزشی کشور تا روایت تصمیم گیری برای ایجاد یک سازمان ملی