مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 10:252023-06-24سياسي

داستان کرمان: 44 درصد مراجعان به دادسراهای کرمان شاکی و 56 درصد متهم هستند


44 درصد مراجعان به دادسراها شاکی و 56 درصد متهم هستند و در سال گذشته 111 هزار و 638 نفر به عنوان متهم به دادسرا مراجعه و 88 هزار و 90 نفر به عنوان شاکی به دادسراهای استان کرمان و 4 درصد از مراجعان تبعه افغانستان بوده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، مهدی بخشی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: رسانه ها را همکاران خود در احیای حقوق عامه و پیشگیری از بزه و همچنین دیده بانی امین و بازوی توانمند در تحقق عدالت می دانیم.

وی بیان کرد: رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی می توانند نمونه عینی گزارشگران فساد در جامعه باشند و مسؤولیتی بزرگ در تحقق حقوق مردم ایفا کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ادامه داد: آشنا کردن شهروندان با حقوق خود و ترغیب به استیفای آن و فرهنگسازی مطالبه گری در میان مردم و ارتقای فرهنگ صلح و سازش میان مردم از دیگر وظایف رسانه هاست و این مهم می تواند ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و بار سنگین بر دوش قضات را کاهش دهد.

بخشی ابراز داشت: یک هزار وظیفه بر عهده مجموعه دادسرا و تیم دادستانی محول شده است و در سال 1401 ورودی دادسراهای استان کرمان 247 هزار و 433 پرونده بوده که 40 درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی استان مربوط به دادسراهاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان کرمان: 44 درصد مراجعان به دادسراهای کرمان شاکی و 56 درصد متهم هستند

داستان کرمان: 44 درصد مراجعان به دادسراهای کرمان شاکی و 56 درصد متهم هستند