مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 20:552023-07-18سياسي

قرابت فرهنگی تبریز با ترکیه بیش از دیگر شهرهای ایران است


سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در خصوص همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز 2023 که آبان ماه برگزار می شود، گفت: قرابت فرهنگی تبریز با ترکیه بیش از دیگر شهرهای ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدحسن حبیب الله زاده امروز سه شنبه در دیدار با یعقوب هوشیار شهردار تبریز اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی علی رغم اینکه مرز مشترکی با ترکیه ندارد ولی در حوزه های متعددی همچون اقتصاد و بازرگانی نقش مؤثری در ارتباط بین ایران و ترکیه ایفا می کند.

وی با اشاره به اشتراکات بین دو کشور در حوزه مدیریت شهری، با اشاره به وجود پیمان خواهرخواندگی تبریز با شهر ارزروم ترکیه گفت: قرابت های فرهنگی و دینی زیادی بین مردم ایران با ترکیه وجود دارد.

بر همین اساس باید موضوع گسترش همکاری و خواهرخواندگی با شهرهای ترکیه به صورت جدی پیگیری شود و در این رابطه، مدیریت شهری می تواند غرفه ایران در ترکیه را فعال کند.

سفیر ایران در ترکیه با بیان اینکه شهر استانبول قطب اقتصادی ترکیه است برهمین اساس به صورت مرتب در استانبول نمایشگاه اقتصادی برگزار می کنیم، تصریح کرد: پیشنهاد می دهیم شرایط مشارکت تبریز نیز در این نمایشگاه ها فراهم شود چرا که حضور در چنین نمایشگاه هایی باعث ارتقای وجهه بین المللی تبریز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرابت فرهنگی تبریز با ترکیه بیش از دیگر شهرهای ایران است

قرابت فرهنگی تبریز با ترکیه بیش از دیگر شهرهای ایران است