مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 15:552023-07-03سياسي

حضرت موسی(ع) و شخصیت پردازی یکپارچه در قرآن


یکی از عناصر ادبی و داستانی، شخصیت پردازی است و قرآن در داستان حضرت موسی(ع) به خوبی به شخصیت این پیامبر پرداخته است و حتی رشد و توسعه شخصی او را مرحله به مرحله به مخاطب نشان می دهد.

- ایسنا/اصفهان یکی از عناصر ادبی و داستانی، شخصیت پردازی است و قرآن در داستان حضرت موسی(ع) به خوبی به شخصیت این پیامبر پرداخته است و حتی رشد و توسعه شخصی او را مرحله به مرحله به مخاطب نشان می دهد.

این جمله ها بخشی از صحبت های ارائه شده در سومین جلسه از سلسله نشست های قرآن به مثابه متن ادبی بود که روز یکشنبه (11 تیرماه) با موضوع عنصر شخصیت پردازی در قرآن و با تأکید بر شخصیت حضرت موسی(ع)، در محل ساختمان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا رهبری، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان اظهار کرد: در مورد حضرت موسی(ع) و فرعون در ادبیات ما نگاه سمبلیکی وجود دارد، ولی موسی(ع) در ادبیات دینی غرب مسیحی و یهودیت و همچنین فارغ از باورهای دینی به علت جنس خاصی که حرکت موسی(ع) داشته، در هنر و ادبیات ریشه دوانده است.

مجسمه ها، نقاشی ها و برداشت های خاص، محصول نگاه اهل کتاب به داستان موسی(ع) هستند و در ادبیات فارسی نیز به نظم درآوردن داستان ولادت موسی(ع) توسط شاعرانی همچون پروین اعتصامی مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت موسی(ع) و شخصیت پردازی یکپارچه در قرآن

حضرت موسی(ع) و شخصیت پردازی یکپارچه در قرآن