مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 16:252023-07-17فرهنگي

برگزاری مراسم آیینی علم بندان روستای بیل آباد زرند


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند از برگزاری مراسم آیینی علم بندان روستای بیل آباد زرند در روز جمعه 30 تیرماه 1402 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد اسلامی با اشاره به اینکه این مراسم علم بندان روستای بیل آباد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، گفت: این مراسم که هر ساله از محل مخصوص نگهداری عَلم ها در صبح روز سوم محرم آغاز می شود با حضور جمع کثیری از مردم و علاقمندان برگزار می شود.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند با بیان اینکه در طول این مراسم آیینی، روستاییان بیل آباد، با دود کردن اسپند، پخش شربت، شکلات و چای از حاضران پذیرایی می کنند، افزود: ذبح چند نفر شتر در طول مسیر و به خصوص در روستای ده یعقوب و بردن علم به روستای بیل آباد از جمله برنامه های این مراسم تاریخی است.

وی بیان کرد: از اول صبح روز سوم محرم بساط آشپزی در آشپزخانه بزرگ مسجد بیل آباد بر پا می شود و ده ها دیگ بزرگ برای پذیرایی ناهار و شام از مهمانانی که از سراسر شهرستان استان و حتی نقاط مختلف کشور در این مراسم حضور دارند غذا طبخ می شود.

اسلامی گفت: البته ساعات ذبح شترها، گاو و گوسفندان نذری نیز بر اساس نظم خاصی استوار است که این آیین چند صد ساله را زیبایی معنوی خاصی می بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم آیینی علم بندان روستای بیل آباد زرند

برگزاری مراسم آیینی علم بندان روستای بیل آباد زرند